Blownaway | Dalamark
Stärkt varumärke, effektivare tjänster, nya upplevelser eller smartare produkter är oftast våra kunders behov. Vi jobbar med hållbar affärsutveckling, design och kommunikation för ökad konkurrenskraft. Att lämna så lite fotavtryck som möjligt är en självklarhet för oss!
kommunikation, reklam, dalarna, marknadsföring, design, industridesign, grafisk design, webbdesign, affärsutveckling, film, innovation, workshop, illustration, kampanj, produktutveckling, förpackningsdesign, hållbarhet, miljö
16881
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-16881,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-5.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.4,vc_responsive

Dalamark

Om projektet

Dalamark är ett företag i anläggningsbranschen. Företaget växer och har stora visioner framåt. De kontaktade oss för att få hjälp med att tydliggöra sina affärsområden samt att utveckla ett kommunikativt och mer säljande koncept för sitt varumärke.  Till att börja med hjälpte vi dem att identifiera vilka huvudaffärsområden de ska fokusera på framöver. Vi kom fram till att tre områden ska ligga i fokus. Utifrån dessa kunde vi sedan arbeta fram ett grafiskt koncept för att hålla ihop och tydliggöra företagets kommunikation. Affärsområdena riktar sig till lite olika målgrupper. Vi benade ut och målgruppsanpassade konceptet efter dessa.  Resultatet är en mer säljande kommunikation, mer renodlade budskap och ett tydligare varumärke.

Arbetsgrupp

Dan Trum, Fredrik Andrén, Suzanne Hegert och Magnus Sjöberg.

Uppdragsgivare

Dalamark

Kategori
Grafisk design, Kommunikation, Varumärke, Webdesign